Pages

Tuesday 13 December 2011

Yang menurunkan hujan

YANG MENURUNKAN HUJAN





Hidup ini patut penuh dengan harapan dan impian
dan dihiasi lagu yang merdu dan damai

Mengapa semua ini terjadi padaku
mengapa aku harus menanggung derita dan kesakitan ini
kesakitan apakah ini
Dan di kala hujan aku berlari
supaya air mataku tidak terlihat
kerana aku tidak mampu menahan alirannya lagi

Kesakitan ini membunuh ku
wahai yang menurunkan hujan
Aku perlu kembali kepada harapan
supaya kesakitan ini tertanggung
Aku ingin kembali padaMu tuhan
berilah aku kekuatan
Kini kesedaran itu datang perlahan-lahan
dan akan ku genggam sepenuh upaya ku setiap masa
supaya ia tidak kembali pergi
Dan kesedaran itu mnghidupkan ku
wahai yang menurunkan hujan
engkau jualah yang menganugerahkan kesakitan
sebagai ujian dan maghfirah
tidak sesekali akan ku minta keringanan
terhadap kesakitan ini

Wahai yang menurunkan hujan
berilah aku kekuatan


*     *     *     *     *

Alhamdulillah nukilan saya yang ketiga . Cepat-cepat nak pergi solat maghrib ........

kekkaca
seremban
13/12/11
7.01pm

1 comment:

  1. bakal dijadikan sebuah lagu, dan diabadikan insya Allah

    ReplyDelete