Pages

Friday 30 December 2011

Living Reality

Bismillah... 

Kadang kala persoalan-persoalan lama yang saya tidak temui jawapannya kembali dalan fikiran saya . Dan ini agak membebankan kerana setiap manusia mempunyai mempunyai naluri ingin tahu . Dan seperti kebiasaan , saya cenderung untuk menjawab sendiri daripada pemerhatian dan pemikiran saya . Jadi tidak hairanlah mengapa segala jawapan tersebut agak pelik apabila difikirkan kembali .

Walaubagaimanapun saya menguatkan diri memerah minda untuk menghasilkan karya terakhir untuk tahun ini . Memandangkan saya bercadang untuk menyiapkan sekurang-kurangnya empat karya sebelum masuk sekolah . Dan mereka yang kenal sepatutnya tahu sebenarnya saya agak suka merepek dan bahasa saya sangatlah teruk . Lebih-lebih lagi english . Jadi saya mengalu-alukan komen pembetulan grammar dan pemantapan ayat daripada para pembaca .


LIVING REALITY


Sun rising in my eyes
Shining me with a golden light
I know its all under command from God
Because the entire nation and nature are his

Lets stop dreaming from now
All the day and life just in front of you
Lets start sense all the feel
Just cry if you can't laugh for it

And I can hear the wind singing
Now I know I love it
I know there is no power on all of this
Except it's from God the almighty

I look at the sky and he look back at me
How he was so as I'm doing
Thanks God for giving me
A beautiful rainbow after a sadful tears of sky

Lets start running and keep running
Until the end of our step
Lets make a wish and hope
In our pray for our life and live

Live and know that all things in our life are reality
Open your eyes and start colouring our life beautifully

Lets live the life and dont lie the life

*      *     *     *     *     * 

Sejujurnya saya akan cakap saya menulis sajak . Tetapi saya agak suka 'menyanyikan' sajak tu pakai apa-apa sahaja nada yang saya rasa sesuai . Then saya tak kisah untuk sesiapa hendak kategorikan sebagai apa-apa .

Moga bermanfaat ~ sekian

kekkaca
30/12/11
10.23 pm (maharaja lawak tuh)
rembau

No comments:

Post a Comment