Pages

Wednesday 6 February 2013

I'm Back

Dengan nama Allah yang maha Pemurah lagi maha Penyayang .

     Tahun 2013 telah bermula lebih sebulan , namun saya masih terdiam tidak mempunyai idea untuk dicurahkan ke laman ini . Saya teringat kembali azam saya pada tahun 2011 ketika saya ingin menghasilkan satu laman blog ;
     "Saya akan pastikan blog ini hidup selama saya hidup . Walau tak ramai yang membacanya"

     Sejak tamat zaman persekolahan , saya kini kekurangan idea dan pendapat . Barulah saya sedar sekolah itu ialah tempat yang penuh dengan ilmu , secara langsung atau tidak . Jujurnya saya tiada modal untuk menulis bagi post pertama tahun ini . Namun , untuk mengembalikan semangat saya , saya kini memperbaharui laman ini walaupun agak simple dan tanpa mengedit yang serius . Kerana saya masih lemah dalam meng-adobe .


KENAPA INTELLIGENTSIA ?

     Bagi yang mengenali saya , atau blog saya , mereka pasti tahu cita cita saya yang terdekat . Menghasilkan sebuah novel yang bertajuk INTELLIGENTSIA . Jika ada sesiapa yang berharap dapat melihat penulisan tersebut saya memohon maaf kerana ia agak lambat walaupun progressnya berjalan . Menulis lebih susah daripada apa yang saya bayangkan dahulu .
     Apapun , bagi saya Intelligentsia memberi maksud yang variety , dan saya berhajat menjadikan ia sebagai tema saya . Dalam penulisan novel , ia adalah satu siri cerita . Dalam hal lain , saya juga menjadikan ia sebagai nama seperti username ketika bermain DOTA , dan sebagainya .
     Lagi satu , dengan nama Intelligentsia , saya akan cuba memastikan blog ini bergerak seiring dan selari dengan novel Intelligentsia . Update mengenai penulisan akan saya beritakan dalam masa terdekat ini . Kepada semua yang telah mendapat khabar sedikit mengenai novel saya , saya minta maaf kerana banyak perubahan dalam rancangan yang saya telah buat . Buat masa ini , full draf terbaru adalah bertarikh 31 Jan 2013 . Jika saya rasakan perlu kepada perubahan , saya akan mengubah draf tersebut . Menjadikan draf tersebut hanya akan betul betul sempurna setelah saya habis menulis novelnya .
     Terima kasih atas penantian , sekian 

Wassalam....
xin
7-2-2013
10:10am

1 comment: