Pages

Friday 2 November 2012

Sekadar rancangan......

Bismillah...
Sekadar mengisi kekosongan , saya akan menceritakan serba ringkas mengenai cerita yang akan saya novelkan tidak lama lagi . insyaAllah .

Disebabkan banyaknya idea yang bagus , jadi saya memutuskan untuk membuat 2 cerita yang berlainan dalam waktu terdekat ini .

Pertama ;

FENOMENA



Cerita ini berinspirasikan pengalaman sendiri , ditulis berdasarkan cerita sebenar walaupun ada juga saya ubah sana sini . Bergenre sentimental dan bertemakan alam persekolahan . Jarang saya lihat membaca novel sebegini jadi saya harap dapat menulis dengan lancar insyaAllah . Gaya penulisan yang saya akan gunakan dalam novel ini adalah lebih kepada monolog dan sentimental . 

Cerita ini mengisahkan dua orang sahabat yang berkawan baik . Tetapi apabila masuk ke tingkatan satu keakraban mereka menjadi dendam . Sehinggalah mereka berada di tingkatan empat , dan satu persatu insiden mula terjadi .

Dalam cerita ini , saya memfokuskan pengisahan dalam bentuk pengolahan falsafah yang mana tujuan utama saya tidak lain tidak bukan adalah untuk mengajak pembaca untuk memahami sesuatu perkara mengikut fikiran yang sesuai . InsyaAllah .



INTELLIGENTSIA



Novel kedua ini bergenre thriller yang mana betul betul lahir dari angan angan saya sejak dari tingkatan dua . Intelligentsia merupakan hasil perahan otak yang paling lama untuk memikirkan jalan ceritanya . Walaubagaimanapun , disebabkan ini merupakan angan angan dan impian saya , saya sangat tertarik untuk menulisnya . Sehingga apa yang saya fikir dalam bentuk tulisan terzahir dalam bentuk lukisan yang buruk . Saya tidak ambil subjek psv XD . Lagi satu , tajuk dia saya dapat idea dalam majalah sekolah .

Inteligensia merupakan satu golongan manusia biasa yang dianugerahkan oleh Allah dengan kepandaian yang luar biasa . Dengan kepandaian mereka mereka dituntut untuk memerangkap seorang Inteligensia yang telah melangkaui sempadan kemanusiaan dalam melakukan kemungkaran . 

Tetapi gambar di atas menunjukkan gambar untuk novel kedua dalam siri inteligensia , bertajuk Dual Maya .

Dual Maya ; Inteligensia mampu bergerak bebas , tetapi saling keliru dengan dua alam yang berbeza . Seluruh negara menjadi lapangan permainan si kembar Maya ; Hani dan Hadi (nama mungkin akan tukarlah kan nanti?) . 

InsyaAllah cerita Inteligensia akan bersambung panjang . Doakan , amin .

xin
0321
3/11/12
shah alam

4 comments:

  1. Smart-smart!! Paling yang ditunggu yang Intelligentsia tu!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Jangan lupa bagi link ok.Interesting!!!!

    ReplyDelete
  4. pergh ,serius tak sabar nak baca !

    ReplyDelete